czwartek, 11 marca 2010


6. Dziś miała być bajka o rozliczeniu za podgrzanie wody, ponieważ wczoraj 10.03.2010r. otrzymałem informację o zmianie opłaty za lokal i rozliczenie za dostarczoną energie cieplną do celów grzewczych to zajmę się tym co na topie.

Doszły mnie dziś słuchy, że niezadowolonych przybywa po otrzymaniu informacji o opłacie lokalowej, niestety podwyżka.

Członkowie, powodów by uczestniczyć czynnie w Walnym 2010r. jest coraz więcej.

Zmiana opłaty lokalowej jest podyktowana podwyżką ceny energii cieplnej oraz rozliczeniem C.O. - Zarząd tak uzasadnił zmianę opłaty lokalowej.

Zarządzie, o ile wzrosła energia cieplna w procentach w stosunku do 2009r.? Zarządzie, o ile procent wzrosną zaliczki na rozliczenie pobranej energii cieplnej? Zarządzie, powiedzcie w końcu członkom, jak ustalacie tę zaliczkę i jakie możliwości mają członkowie by nie płacić zaliczek wyśrubowanych przez Zarząd?

Ponieważ Zarząd tego nie robi, opiszę to z detalami na rzetelnym przykładzie.

Zarząd ustala zaliczki na dostarczaną energię cieplną dla celów C.O. stosując punkt 19 rozdział III regulaminu, patrz poniżej.Regulamin w punkcie 19 określa zasady, jakimi ma się kierować Zarząd przy ustalaniu wysokości zaliczki na następny okres grzewczy. Jak powinien to robić, byśmy jako członkowie to akceptowali nie wiem, wiem czego Zarząd nie ma prawa robić bez mojej akceptacji.

Zarząd oprócz regulaminu, stosuje uchwały Zarządu, gdzie chyba o prognozowanej pogodzie dla kolejnego okresu grzewczego nie rozmawiają.

Zarząd na zebraniu podejmuje uchwałę o ile procent może podwyższyć koszt ogólny z rozliczonego okresu grzewczego by ustalić zaliczkę na C.O. na nowy okres rozliczeniowy. Zarząd ustalił wysokość opłaty zaliczkowej na 2009r., biorąc do ustalenia wysokości zaliczki poprzedni okres grzewczy + 35%. Wartość procentowa na rok 2010r, przykro mi bardzo jest mi nieznana. By dowiedzieć się jaka jest wartość procentowa - trzeba napisać wniosek do Zarządu i do miesiąca masz odpowiedź Zarządu. Jest mały problem, 35% to jakieś składowe, które powinny być zgodne z w/w regulaminem. Skąd Zarząd wziął informację o ile procent zima będzie ostrzejsza od poprzedniej tego nie wiem i się nie dowiem.

Jak się zorientowałem, że SM na mnie zarabia, zrobiłem to co musiałem by nie akceptować tych 35%.  Ale po kolei: najpierw dam Wam członkowie tabelę, wykonaną na podstawie dokumentów wystawionych przez Energosystem Rybnik. Na podstawie tabeli i tego co napiszę podejmiecie decyzję Was satysfakcjonujące lub nie.

Następnie napisałem wniosek do Zarządu by zmienił mi wysokość zaliczki na dostawę energii cieplnej do celów C.O. stosując zasadę – Koszt ogólny za poprzedni okres grzewczy 

+ max 10%.

Zarząd jak na razie przestrzega tej zasady, ale muszę pisać wnioski w tej sprawie co kolejny okres grzewczy. 

Mam prawo twierdzić na podstawie okresów grzewczych przedstawionych w tabeli, że SM stara się na nas członkach zarabiać a Ustawa o SM-ch tego zabrania. Zarząd ustalając + 35% powoduje, że my członkowie udzielamy pośrednio kredytu gotówkowego dla SM bez procentu od kredytu i bez naszej zgody nie dostając nic w zamian.

Tyle na temat informacji o zmianie opłaty lokalowej i C.O., może jutro wrócę do rozliczenia podgrzania wody.

Członkowie zapraszam na Walne roku 2010.

kerimski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz